2017. január 31., kedd

Napi egy A4-es lap

A mai futás alkalmával, miközben a jégbordák között próbáltam megtalálni az egyensúlyi helyzetemet, eszembe jutott egy régi előadás, amit az Interneten láttam. Ez arról szólt, hogy egy sudár 20 évesből milyen egyszerűen (azt nem mondom, hogy gyorsan)  lesz egy duckó, és ebből kifolyólag valószínüleg egy rakás egészségügyi problémával küzdő 40 éves.
Nagyon egyszerűen...

Vegyünk egy A4-es lapot. Pillekönnyű, alig 5 gramm. Ha naponta csak ennyit hagyunk magunkon pluszban, mondhatjuk, hogy "az semmi". Most jön a matek.
1 nap alatt 5 gramm
100 nap alatt 500 gramm
egy év alatt kb. 1500 gramm, azaz másfél kg. Ez még mindig elhanyagolható.
Ha tovább kalkulálunk, máris izgalmasabb számok jönnek.
Ott jártunk, hogy egy év alatt 1,5 kg
az 10 év alatt 15 kg,
20 esztendő elmúltával pedig már kész is a kicsit duckó, kicsit beteges, kicsit lustácska +30-as emberkénk.
Ezért hasznos az, ha ott lapul a fürdőszoba valamelyik eldugott sarkában egy mérleg, és akár minden nap, vagy csak hetente egyszer, de megbizonyosodunk arról, hogy mennyi az annyi. Ha kisebb az eltérés, könnyebb reagálni rá. Persze azt a kicsi reakciót is akarni kell.
Én is ezen az úton jártam. A 68 kg-os 20 éves főiskolásból ügyesen, mintegy 10 esztendő leforgása alatt lettem 80 kg-os családapa. Igaz ehhez az is kellett, hogy a feleségem nagyon finomakat főzzön. :-)
Szerintem nem sok mozgás, vagy lemondás szükségeltetik a folyamat elkerüléséhez. Én a mozgást választottam.
Ja, és mindenkinek ezt is javaslom, ha tehetem.

Fel a cipőkkel, le a kifogásokkal!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése