2017. március 16., csütörtök

Nem szoktam ilyet csinálni, de....

olyan szép tavaszi időben sikerült futnom ma délután, hogy kivételt tettem, és készítettem egy két képet. Az volt a célom ezzel, hogy másoknak is kedvet adjak a kiruccanáshoz. Sajnos a kép az csak kép, és nem tudja visszaadni azt a hangulatot, amit ott és akkor éreztem.
A hosszú sötét és hideg téli futások után, most először éreztem azt, hogy végleg megadta magát a tél. Ismét elérkezett az évnek az a szakasza, amikor már a késő délutáni órákban indulva is ki lehet merészkedni a városból. Nem kell attól félni, hogy nem ér haza az ember fia világosban. A kesztyű már hetekkel ezelőtt lekerült, de ma volt először, hogy dús hajkoronámat lobogtathatta a szél. (mármint az idén) Jó volt hallani, hogy a szellő süvítését túlharsogják a legkülönbözőbb énekesmadarak koncertjei, a fakopáncs hangos kutatása a táplálék után. Az őzek is egyre messzebb merészkednek az élőhelyükről. Ilyenkor gyakran előfordul a Tisza töltésen kocogva, hogy egész közelről vehetem szemügyre ezeket a kecses jószágokat. Nekem az évnek ebben a szakában tetszik a leginkább a folyó és a gát közötti erdős terület. Egészen át lehet látni rajta, sok helyen áll benne a tél végi árvízből visszamaradt folyóvíz, amely még kristálytiszta, hiszen a különböző vízinövények nem hatalmasodtak el bennük. Ugyan ez elmondható a holtágakra is. Ha olyan gyönyörű szélcsendes idő van, mint ma délután, akkor ezek a vízfelületek tükörként funkcionálva még varázslatosabbá teszik az egészet.
Szóval az év minden szakában érdemes kilátogatni a természetbe. Én már negyedik éve szinte minden másnap megteszem, de tavasszal ez a hely a kedvencem. Ez a 15 km valódi tavaszi feltöltődős futás volt. Íme a képek, amiért muszáj volt megszakítanom a mozgást:




A valóságban sokkal szebb, úgyhogy:

Fel a cipővel, le a kifogásokkal! Hajrá!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése