2018. október 21., vasárnap

Küldetés teljesítve, Panorama Trail beszámoló


Hogyan jutottam idáig? 

Akik olvassák az írásaimat, azok már tudják, hogy folyamatosan keresem a kihívásokat. Nehéz, de teljesíthető célokat tűzök magam elé. 

Valamikor nyár elején belefutottam a Panorama Trail versenykiírásába. Rögtön megtetszett. Gyorsan beneveztem, majd átutaltam a nem csekély nevezési díjat, hogy még véletlenül se gondolhassam meg magam. Nagy bátorság volt, hiszen addig a napig csak hébe-hóba merészkedtem ki terepre. Még azon a héten bele is vágtam a felkészülésbe. Mint mondtam nagy bátorság volt így látatlanba benevezni, viszont jó, hogy megtettem. Történt ugyanis, hogy az első komolyabb terepfutás alkalmával úgy "meghaltam" hogy hazaérve 3 órán keresztül fel sem tudtam állni a földröl. A család azon gondolkodott, hogy az ügyeletet, vagy egyből a papot hívják hozzám. Na akkor lemondtam volna az egészről, ha nem köteleztem volna el magam. De már ott lapult a szervezők  bankszámláján a nevezési díjam, így nem volt más  választás: harcolni kellett. Még szerencse, hiszen egy fantasztikus élménnyel lennék szegényebb. A nyári nagy melegekben gyakori vendég lettem a Kopaszon. A felkészülés ezen szakaszáért külön köszönet illeti Viszokai István barátomat, aki jónéhány útvonalat megmutatott a hegyen. Nem mellékesen közösen vágtunk bele ebbe a kalandba. Aztán lassan-lassan úgy tűnt, elérhetővé válik a CÉL. Ahogy közeledett az időpont egyre messzebb merészkedtem, egyre hosszabb távokat vállaltam be a hegyen. Igaz így is csak 28 km-ig jutottam, de az egész jóleső érzéssel ment. Gondoltam az a maradék 17 csak elkopik valahogyan a versenyen. Hááát elkopott, de jól jött volna még egy-két hosszabb futás. Már csak azért is, hogy a frissítést rendesen be tudjam lőni. Ugyanis ami 28 km- en jónak tűnt, az a verseny második felében eléggé összekavarta az emésztésemet. Na de ne szaladjunk ennyire előre. 
Az első vár: Boldogkővár
Elérkezett a várva várt nap. A megelőző pár éjszaka azért nem volt olyan nyugodt. Sokat agyaltam rajta, hogy mi keresni valóm lesz nekem azokon a hegyeken 45 km-en. Szerencsére a szelet leszámítva, ami a Boldogkői vár rajtjánál várt ránk, igazi őszi futóidő volt. A szintrajzot, meg a pálya nyomvonalát már megismerhettük korábban, de az első 10 km nagyon érdekes volt, mert szinte észrevétlenül kúszott felfelé az út. Mint utólag kiderült, ez volt a verseny legnyugisabb időszaka. Mivel a pálya töbször is keresztezte egy patak medrét, egyáltalán nem bántam, hogy mostanában nem esett eső, így száraz lábbal megúszhattuk az egészet. Nagy tapasztalatom nincs a trail futásban, ezért nagyon oda kellett figyelnem, hogy a bőséges avarral borított köves talajon talpon maradjak. Mondjuk egyszer a kezemet is igénybe kellett venni, annak elkerülése érdekében, hogy megmentsem az ábrázatomat. Az egyik legérdekesebb momentum az volt számomra, amikor egy zárt kapun kellett keresztülmászni, hogy folytatni tudjuk a versenyt. Ekkorra már túl voltunk a Regéci váron. 
A második vár: Regéc
A versenynek ebben a szakaszában a várakozásoknak megfelelően alakultak a dolgok. Persze a sok éves tapasztalatok alapján éreztem, hogy nem vagyok száz százalékos. Tudtam, hogy hosszú és kemény lesz a vége. Lehet, hogy valaki tud a lefelé futások közben pihenni, de olyan meredekek és sokszor kövesek voltak ezek a szakaszok, hogy folyamatos koncentrációt és erőkifejtést igényeltek tőlem. A táv utolsó harmadába már elég sok sétát sikerült belecsempésznem. Köszönhetöen leginkább annak, hogy a szervezetem az ilyen tartós, hosszantartó  erőkifejtéssel járó mozgásokat úgy hálálja meg, hogy elkezd émelyegni a gyomrom. Most sem történt másképp. A lábam még bírta volna, de a teljes rosszullét elkerülése miatt kicsit több sétát kellett beiktatnom. Az egyik legnagyobb, és legemlékezetesebb pillanata volt a versenynek, amikor 2 km-rel a cél előtt az erdőből kilépve egyszer csak ott magasodott előttem a Fűzéri vár.

Mondjuk attól nem lettem boldogabb, hogy oda még fel is kell "nyargalni". Végül is  sikerült leküzdeni az utolsó emelkedőt is, és megtörtént az utolsó bechipelés is a célban. 
A cél: Fűzér
A szervezők valamilyen rejtélyes okból kifolyólag azt találták ki, hogy a befutó éremért még fel kell lépcsőzni a felső várba, ami egyébként még üres lábakkal sem olyan egyszerű.
Persze így lett teljes a Panorama Trail útvonala. Én ebből a részből leginkább a lépcsőfokokra emlékszem, meg a bíztató szavakra, amiket a már lefelé tartók mondtak. Odafent megkaptam a befutóérmet, valamint finisher pólót is ígértek a szervezők. Itt jött az újabb csavar. Közölték, hogy azt a falu művelődési házában kapjuk meg. Akkor, ott ezt nem tartottam jó viccnek, de megbékéltem vele. Közben folyamatosan harcot vívott bennem két gondolat: 
Vedd elő a szőlőcukrot a hátizsákból vs. Ne tégy egyetlen felesleges mozdulatot sem.
Most már elárulhatom, az első nyert. A felkészülés alatt már kitapasztaltam, hogy az jót tesz. Bekaptam egy pár szemet, és tényleg: most is segített. Ekkorra a fáradtságon kezdett úrrá lenni a büszkeség. Küldetés teljesítve. Nem volt hiábavaló a sok küzdelem a nyári melegben a tokaji emelkedőkön. 

Akkor azt mondtam, hogy szép volt, jó volt, de többet nem jövök. Egy pár óra elteltével azonban már azon kaptam magam, hogy a jövőt tervezgetem, illetve a hibákat keresem a mai futásban. Hogyan lehetne ezt az 5 óra 56 percet lejjebb tornázni jövőre. Persze ne legyünk elégedetlenek. Ha valaki a verseny előtt azt mondja, hogy 6 óra alatt beérek, simán elfogadom. 
És mindez számokban: 
45,3 km
+1500 m szintkülömbség
5 óra 56 perc
3600 elégetett kalória
93. helyezés a 185- ből.

Rosszabb sose legyen...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése